ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

انواع دستگاه های ارتودنسی

دستگاه های ثابت و متحرک

انواع دستگاه های ارتودنسی

به یاری فن آوری نوین، بیماران برای استفاده از دستگاه های مختلف ارتودنسی می توانند انتخابهای متنوعی داشته باشند. هر چند براکت های فلزی رایج هستند لیکن استفاده از براکت های سرامیکی و دستگاه های متحرک رایج که برای برخی موارد استفاده می شود، هر روز افزایش می باید. لطفاً از منوی زیر برای آشنایی با انواع دستگاه های استفاده کنید و یا برای آگاهی بیشتر با ما مشورت نمایید.

دستگاه های ثابت

این براکت ها رایج ترین نوع براکت ها بوده و با کیفیت بسیار بالا ساخته شده اند. براکت های فلزی امروزی کوچکتر و تحمل آنها راحت تر بوده و نیز نمای بهتری دارند.

این براکت ها از جنس سرامیک متراکم و محکم بوده، به علت همرنگ بودن با دندان، طرفداران زیادی دارد و برای بزرگسالان که ظاهر برکت های فلزی برای آنها خوشایند نیست، بسیار مناسب است. امکان استفاده از سیم های همرنگ دندان با این براکت ها وجود دارد که در این صورت هنگام لبخند این وسایل تقریبا دیده نمی شوند. از مشکلات آنها نیست به نوع فلزی، احتمال آسیب بیشتر به دندان، طولانی تر شدن درمان و هزینه بالاتر این براکت ها می باشد.

جنس این براکت ها از استیل بوده که با طلای ۲۴ عیار پوشش داده شده اند. حسن آنها زیبایی و سازگاری بهتر بافتی می باشد.

این سیستم نسبت به سیستم های دیگر جدید بوده، مزیت آنها این است که ضرورتی در استفاده از اورینگ (الاستیک)، برای نگهداری سیم درون آنها، نمی باشد. به علت کاهش اصطکاک بین سیم و براکت، احتمال دارد مختصری طول دوره درمان کاهش یابد. از معایب آن هزینه بالاتر براکت ها می باشد.

همانطور که از شکل براکت مشخص است دارای اشکال فانتزی می باشد. استفاده از این براکت ها برای کودکان جذاب است. تقاضای این نوع براکت ها در ایران کم بوده و از نظر تکنیکی بسیار ضعیف می باشند.

در این روش وسایل درمان همگی در پشت دندان ها قرار می گیرند و هنگام لبخند زدن هیچ نشانه ای از آنها دیده نمی شود مزیت عمده این نوع براکت ها ناپیدا بودن آنها هنگام لبخند زدن می باشد. معایب این براکت ها رعایت بهداشت مشکلتر، مشکلات تکلمی و جویدن در ابتدای درمان، هزینه زیادتر، تکنیک درمانی پیچیده تر و دوره درمان طولانی می باشد.

دستگاه های متحرک

پلاک های ساده برای رفع مشکلات جزئی دندان ها، از طریق قرار دادن فنر یا پیچ در پلاک

پلاک های فانکشنال برای رفع مشکلات اسکلتی در کودکان و نوجوانان

پلاک های نگهدارنده که بعد از درمان با دستگاه های ثابت برای کمک به تثبیت موقعیت دندان ها استفاده می شوند.

برای انجام حرکات جزئی دندانی است که کارائی آن بسیار کم می باشد.

دستگاه متحرک برای باز کردن فک

نوعی باز کننده فک

دوست دارید لبخندی زیباتر داشته باشید؟ با ما تماس بگیرید ۲۲۷۱۱۶۳۳

ولیعصر بالاتر از پارک وی، ساختمان پزشکان زعفرانیه 1590، واحد 11

شماره تماس

۲۲۷۱۱۶۳۳

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه: 20-16

تعیین وقت اینترنتی

[email protected]