ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اورژانسهای حین درمان

اورژانسهای واقعی در ارتودنسی بسیار کم می باشند

اورژانسهای حین درمان

اورژانسهای واقعی در ارتودنسی بسیار کم می باشند. اغلب مشکلات را می توان در منزل تسکین داد. اگر مشکلی بوقوع پیوست که نتوانستید آنرا با توجه به دستورات زیر حل کنید‌‌، در اسرع وقت با ما تماس بگیرید.

در ارتودنسی دندان درد به مفهوم آنچه در بین مردم رایج است وجود ندارد، ولیکن در برخی از مراحل، بیمار مشکلاتی را خواهد داشت. هنگامی که برای قرار دادن وسایل اولیه (بند) از جداکننده های پلاستیکی در بین دندان ها استفاده می شود، برای کاهش ناراحتی بهتر است بیمار از خوردن غذاهای سفت جلوگیری نماید. ممکن است وسوسه ای در دستکاری جداکننده ها بوجود آید که بیمار باید از این کار اجتناب ورزد تا نیاز به تکرار این مرحله نباشد. در صورت درد شدید میتوان از مسکن های رایج نظیر استامینوفن استفاده نمود. مسکن های دیگر را میتوان یکی الی دو بار در ماه استفاده کرد ولی مصرف مکرر آنها توصیه نمی شود.

در صورتی که کش ها جداکننده دندان ها بلافاصله بعد از قرار دادن، از محل خود افتاد، برای قرار دادن مجدد آن با ما تماس بگیرید. در صورتی که جداکننده ها یک یا دو روز قبل از وقت تعیین شده بطور خود به خود و بدون دستکاری شما افتاد، معمولاً نیاز به مراجعه مجدد برای قرار دادن آن وجود ندارد ولی برای هماهنگی جهت انجام اقدامات مورد نیاز لازم است با ما تماس بگیرید.

در صورتی که حلقه های در بند گیرنده دندان های آسیاب بزرگ (بند) شل شود، از خارج کردن آنها اجتناب کنید. برای اطلاع دادن به ارتودنتیست تا جلسه بعدی صبر نکنید، زیرا نصب مجدد حلقه ها نیاز به صرف زمان بیشتری دارد و اطلاع شما به پزشک این امکان را می دهد که زمان کافی برای اینکار را پیش بینی کند.

اگر دستگاه شما باعث آزرده شدن مخاط شما شده سعی کنید توسط چیزی شبیه گوش پاک کن یا پاک کن انتهای مداد آن را از محل دور کنید. در صورتی که امکان دور کردن سیم از ناحیه وجود ندارد، سعی کنید انتهای آن را با قطعه کوچکی از موم ارتودنسی یا پنبه بپوشانید. در صورت عدم دسترسی به موم ارتودنسی می توان بطور موقت از آدامس استفاده نمایید، سپس موضوع را در اسرع وقت با ما در میان بگذارید.

چنانچه براکتی (نگین) جدا شده است با ارتودنتیست تماس بگیرید. برای اطلاع دادن تا جلسه بعدی صبر نکنید، زیرا نصب مجدد براکت ها نیاز به صرف زمان بیشتری دارد و اطلاع شما به پزشک این امکان را می دهد تا زمان کافی برای این کار را پیش بینی کند. چنانچه وسیله جدا شده باعث آزردگی مخاط شده است تا مرحله بعدی روی آن موم یا پنبه بچسبانید.

در صورتی که کش های قرار داده شده را بطور اتفاقی بلعیدید،‌ جای نگرانی وجود ندارد. لیکن اگر در مورد قطعات فلزی چنین اتفاقی افتاد، نگران نشده و با ارتودنتیست تماس بگیرید. در صورت عدم دسترسی به ارتودنتیست خونسردی خود را حفظ نموده و به پزشک خود مراجعه نمایید.

برخی مواقع ناراحتی ناشی از هدگیر، به دلیل استفاده نادرست آن می باشد. لازم است آنرا بصورت منظم با توجه به دستورات ارتودنتیست خود استفاده کنید. در صورت بروز خمیدگی و مشکل در قسمتی از هدگیر، آن را حتما به ارتودنتیست خود اطلاع دهید. دقت نمایید استفاده از هدگیر، برخلاف ظاهر آن تقریباً بدون درد و ناراحتی می باشد، پس لطفا برای حصول نتیجه مطلوب درمان آنرا بصورت منظم با توجه به دستورالعمل داده شده استفاده کنید. در صورت بروز مشکل و ناراحتی با مطب تماس حاصل نمایید.

دوست دارید لبخندی زیباتر داشته باشید؟ با ما تماس بگیرید ۲۲۷۱۱۶۳۳

ولیعصر بالاتر از پارک وی، ساختمان پزشکان زعفرانیه 1590، واحد 11

شماره تماس

۲۲۷۱۱۶۳۳

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه: 20-16

تعیین وقت اینترنتی

[email protected]