ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

عوارض احتمالی ارتودنسی

عوارض ارتودنسی بسیار معدود و عملا به صورت استثنا رخ میدهند. این عوارض عبارتند از تحلیل خفیف ریشه و یا لثه که عملا در درصد بسیار بسیار کمی از بیماران رخ میدهد و با معاینه دقیق قبل از شروع درمان میتوان عمده این موارد را جلوگیری نمود. تحلیل لثه با پیوند لثه درمان میشود و تحلیل ریشه هم در صورت تشخیص به موقع متوقف میشود و قابل کنترل است.

ولی ببینیم در درمان های زیبایی موسوم به لامینیت و یا روکش چه اتفاقی رخ میدهد:

در درمان لامینیت، و آن هم درمان اصولی و نه درمانهای تبلیغاتی و غیر اصولی قابل مشاهده در تبلیغات و... ، لایه ای از مینایی دندان کاملا تراشیده میشود که به هیچ عنوان دوباره جایگزین نمیشود. لبه لامینیت اکثرا در لثه قرار میگیرد که آنهم احتمال التهاب و بیماری لثه را بالا میبرد. تمام این اتفاقات به شکل بسیار شدیدتری در روکش های زیبایی رخ میدهد.

حال انتخاب با شماست که زمان طولانی تر ارتودنسی را بپذیرید یا تراش خوردن دندانتان را به قیمت زمان کمتر درمان. سوال از تجربه بیمارانی که صرفا به جهت زیبائی درمان لامینیت و... را انتخاب کرده اند، بهترین محک برای توصیه ماست. اما یک نکته مهم نباید فراموش شود. اگر بهداشت در حین ارتودنسی رعایت نشود، عوارض بسیاری مانند بیماری لثه و پوسیدگی دندانها اجتناب ناپذیر خواهد بود. پس نقش بیمار در نتیجه نهایی بسیار اهمیت خواهد داشت. هر کدام از درمان های ارتودنسی یا لامینیت و... موارد کاربرد خود را دارند و جایگزینی آنها با یکدیگر اشتباهی بزرگ است.

دوست دارید لبخندی زیباتر داشته باشید؟ با ما تماس بگیرید ۲۲۷۱۱۶۳۳

ولیعصر بالاتر از پارک وی، ساختمان پزشکان زعفرانیه 1590، واحد 11

شماره تماس

۲۲۷۱۱۶۳۳

ساعت کاری

شنبه تا چهارشنبه: 20-16

تعیین وقت اینترنتی

[email protected]